10 Mar

جراحی بینی

دکتر خشایار احمدی به کسانی که متقاضی جراحی بینی هستند، توصیه می کند که یکی از مهمترین اقدامات قبل از جراحی بینی ارزیابی فرآیند سیستم تنفسی و عملکردی بینی به وسیله آندوسکوپی تشخصی بینی است که باید توسط جراح بینی انجام گیرد.

سامانه پیشرفته، تشخیصی – درمانی آندوسکوپی سینوزیت در ایران همگام با کشورهای پیشرفته دنیا در مراکز تخصصی موجود می باشد.

اشخاصی که متقاضی جراحی زیبایی بینی می باشند، چنانچه مبتلا به سینوزیت مزمن باشند هشداری به شمار خواهد آمد.

کاندیدای انجام جراحی آندوسکوپی سینوس ها بیمارانی هستند که دچار پولیپ بینی ، سینوزیت مزمن و انحراف شدید تیغه بینی هستند. جراح بینی در این شرایط باید با حفظ عملکرد بینی ، جراحی زیبایی بینی را همزمان با جراحی آندوسکوپی سینوس انجام دهد. قابل ذکر است که به کار بردن روش های نوین توسط جراح بینی ضروری است و باید در نظر گرفته شود.

سینوزیت که به التهاب سینوس های اطراف بینی گفته می شود معمولا به دو حالت حاد یا مزمن خواهد بود. به عنوان مثال چنانچه نشانه های سرماخوردگی بیشتر از ده روز طول بکشد و نشانه هایی از قبیل ترشحات چرکی از بینی یا پشت حلق و گرفتگی بینی را به همراه سردردهای فشاری در ناحیه پیشانی و اطراف چشم ها داشته باشند، باید تحت معاینات کامل توسط متخصص گوش ، گلو و بینی قرار گیرد به این خاطر که این علائم نشانه وجود سینوزیت حاد می باشد و برای معالجه آن باید درمان های فوق تخصصی همراه با مصرف داروها به طور کامل شروع شود.

جراحی بینی

نکته ای که باید ذکر شود و حائز اهمیت است، بررسی های تشخیصی آندوسکوپیک می باشد که در این مورد ویژه پزشک متخصص سینوس بوسیله سیستم مدرن آندوسکوپی سینوس ها ، قسمت های آناتومیک بینی و سینوس ها را داخل مطب و بدون بیهوشی و هیچگونه خونریزی و درد تحت کاوش و بررسی و ساکشن نمودن ترشحات چرکی قرار می دهد و به طور کلی انجام این عملکرد سیستم آندوسکوپی به تشخیص قطعی و درمان کامل سینوزیت ، کمک شایانی خواهد نمود.

چنانچه فردی بنا به دلایل مختلف از قبیل آلرژی یا انحراف تیغه بینی دچار سینوزیت مزمن گردد، سینوس ها توانایی انجام وظایف خود را به طور کامل نخواهند داشت. از علائم مهم ابتلا به سینوزیت مزمن گرفتگی بینی ، اختلالات بویایی و سردرد های فشاری صورت بیشتر از سه ماه می باشد.

با توجه به تحقیقاتی که انجام شده اغلب کثیری از پزشکان و جراحان گوش ، گلو و بینی معتقد هستند که قبل از انجام جراحی بینی باید به طور کامل سینوزیت درمان گردد. برای درمان قطعی سینوزیت باید اقدامات تشخیصی لازم از قبیل انجام سی تی اسکن و آندوسکوپی تشخیصی بینی تحت نظر جراح گوش ، گلو و بینی به عمل آید.

از مهمترین نکاتی که حین جراحی زیبایی بینی باید مد نظر جراح بینی قرار گیرد، بازسازی دریچه درونی و بیرونی بینی است. این عملکرد باعث خواهد شد که فرد بعد از انجام جراحی بینی دچار گرفتگی و ترشح سینوس های بینی نگردد.

دکتر خشایار احمدی

متخصص گوش ، گلو و بینی

جراح پلاستیک صورت و بینی

پاسخ